wtorek, 6 listopada 2012

29. Domy mody


Dzisiejszy post będzie troszkę inny. Będzie wprawdzie dotyczył MODY, ale troszkę innej kwestii.
Post będzie poświęcony logom wielkich domów mody takich marek jak Versace czy też Chanel. Jak się zmieniały na przestrzeni lat, czemu są takie a nie inne.

Na pierwszy ogień Louis Vuitton.
Skrzyżowane litery L i V jest to najczęściej podrabiane logo na świecie. Torebki można znaleźć na warszawskich ulicach czy też w Mediolanie sprzedawane tylko za 100 euro - promocja. Logo zawierające L i V wraz z brązowym tłem i złotymi literami powstało w 1896 r. Miało to zapobiec podrabianiu kuferków podróżnych.

Burberry London
Kto by pomyślał, że rozpoznawalny rycerz tego wielkiego domu mody powstało w momencie, kiedy brytyjskie biuro królewskie zleciło Burberry zaopatrzenie armii w mundury. Wtedy też Thomas Burberry postanowił w 1901 r. stworzyć logo. To on zdecydował, że markę będzie zdobić żołnierz dziarsko szarżujący naprzód, czyli po łacinie prorsum. Po mimo, że nazwa firmy się zmieniała to jednak rycerz zawsze jest obecny.

Prada

Jak dla mnie najczęściej podrabiana marka. Czy to w Egipcie czy w Tunezji - wszędzie wszechobecna marka bym rzekła stwierdzić. A szkoda...
Ale powracając do głównego wątku - w 1919 r firma (podobnie jak Burberry) został oficjalnym dostawcą włoskiej armii, a w jej logo pojawił się herb domu Savoy.
Założycielka marki umieszczała logo z plecioną liną, herbem, nazwą marki i datą założenia na trójkątnych plakietkach.

Chanel
Która z nas nie zna słynnych Coco Chanel, czy też Chanel Allure. Z logiem też firmy związane są 2 teorie:
- jednak stwierdzająca, że połączone litery C to po prostu inicjały Coco Chanel;
- druga wersja jest o wiele romantyczniejsza :) Wieloletni kochanek Chanel, Arthur Capel zginął w wypadku samochodowym. Dwa lata później Coco przedstawiła swoje logo, która umieściła na Chanel No 5. Jedno C to Coco, a drugie C symbolizuje Capela. Pikanterii dodaje fakt, że literki się przecinają, ale nie dotykają. W ocenie niektórych osób miało to symbolizować niemożność bycia razem. Prawda, że ta wersja jest przyjemniejsza?
Są również inne historie, chociażby o witrażu w opactwie, medalionie podpatrzonym w Nicei, zamku w Blois. Bez względu jednak na prawidłową historię, nie zmienia to faktu, że i tak Chanel cieszy się wielkim uznaniem kobiet na całym świecie.

Gucci

Oryginalny znak powstał 51 lat temu, czyli 40 lat po założeniu firmy. W latach osiemdziesiątych występowało na 22 tysiącach produktach.

Versace
Jako wybór kobiety z wężami Gianni Versace uzasadnił uzależnieniem od jego marki. Stwierdził,  że ktokolwiek pokocha meduzę nie jest w stanie od niej uciec. Takie wyjaśnienie usłyszała Donatella Versace od swojego brata.


Ciekawy post? Wiedzieliście  o tym wszystkim?

Pozdrawiam
OMW

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz