Dzisiejszy post będzie troszkę inny. Będzie wprawdzie dotyczył MODY, ale
troszkę innej kwestii.
Post będzie poświęcony logom wielkich domów
mody takich marek jak Versace czy też Chanel. Jak się zmieniały na
przestrzeni lat, czemu są takie a nie inne.
Skrzyżowane litery L i V
jest to najczęściej podrabiane logo na świecie. Torebki można znaleźć na
warszawskich ulicach czy też w Mediolanie sprzedawane tylko za 100 euro -
promocja. Logo zawierające L i V wraz z brązowym tłem i złotymi literami
powstało w 1896 r. Miało to zapobiec podrabianiu kuferków
podróżnych.
Burberry London
Kto by pomyślał, że
rozpoznawalny rycerz tego wielkiego domu mody powstało w momencie, kiedy
brytyjskie biuro królewskie zleciło Burberry zaopatrzenie armii w mundury.
Wtedy też Thomas Burberry postanowił w 1901 r. stworzyć logo. To on
zdecydował, że markę będzie zdobić żołnierz dziarsko szarżujący naprzód,
czyli po łacinie prorsum. Po mimo, że nazwa firmy się zmieniała
to jednak rycerz zawsze jest obecny.
Jak dla mnie
najczęściej podrabiana marka. Czy to w Egipcie czy w Tunezji - wszędzie
wszechobecna marka bym rzekła stwierdzić. A szkoda...
Ale powracając do
głównego wątku - w 1919 r firma (podobnie jak Burberry) został oficjalnym
dostawcą włoskiej armii, a w jej logo pojawił się herb domu
Savoy.
Założycielka marki umieszczała logo z plecioną liną, herbem,
nazwą marki i datą założenia na trójkątnych
plakietkach.
Chanel
Która z nas nie zna
słynnych Coco Chanel, czy też Chanel Allure. Z logiem też firmy związane
są 2 teorie:
- jednak stwierdzająca, że połączone litery C to po
prostu inicjały Coco Chanel;
- druga wersja jest o wiele
romantyczniejsza :) Wieloletni kochanek Chanel, Arthur Capel zginął w
wypadku samochodowym. Dwa lata później Coco przedstawiła swoje logo, która
umieściła na Chanel No 5. Jedno C to Coco, a drugie C symbolizuje Capela.
Pikanterii dodaje fakt, że literki się przecinają, ale nie dotykają. W
ocenie niektórych osób miało to symbolizować niemożność bycia razem.
Prawda, że ta wersja jest przyjemniejsza?
Są również inne historie,
chociażby o witrażu w opactwie, medalionie podpatrzonym w Nicei, zamku w
Blois. Bez względu jednak na prawidłową historię, nie zmienia to faktu,
że i tak Chanel cieszy się wielkim uznaniem kobiet na całym
świecie.
Gucci
Oryginalny znak
powstał 51 lat temu, czyli 40 lat po założeniu firmy. W latach
osiemdziesiątych występowało na 22 tysiącach
produktach.
Jako wybór kobiety z
wężami Gianni Versace uzasadnił uzależnieniem od jego marki. Stwierdził, że ktokolwiek pokocha meduzę nie jest w stanie od niej uciec. Takie
wyjaśnienie usłyszała Donatella Versace od swojego brata.
Ciekawy post? Wiedzieliście o tym wszystkim?
Pozdrawiam
OMW
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz